Saturday, October 9, 2010

TRANSFORMASI BAKA SERAMEL

Kita sering mendengar perkataan ini sewaktu membuat jual beli ayam serama:

> AYAM NI AKAN MARI BILA MASUK MUDA...
> BAKA AYAM NI LAMBAT...TUNGGU LA MASUK KATEGORI NANTI...TARIK SELAM BEB...
> TENGOK LA NANTI...SKANG RM50 PON HANG TAK MAU, NANTI RM 5000 PON HANG BERANI TAWAR... JANGAN NYESAL TAU.....
Apa pendapat anda bila mendengar kata-kata seperti ini? muak? jemu? jgn begitu, fikir dulu.....hehe! tapi tak semua reban mengeluarkan produk sebegini, lebih indah khabar dari rupa pun banyak...berhati2 yer...dan tak semua jugak yang sekadar bercakap je....ada yang terbukti...
reban seramel ada juga mengeluarkan produk sebegini...tapi saya tak berani menjanjikan apa-apa...cuma kepercayaan atas baka yg sy breed je orang berani ambik....bukan mengatakan produk sy bagus...cuma nak mengiakan kehebatan baka-baka serama silam oleh otai-otai kita sebelum ini...kita hanya menyambung apa yg terhenti sementara....janji kita breed kena tahu susur galur serama tu....tu yg penting der!!!!!!!!

Dua ekor ayam ini telah dibeli oleh rakan saya dr sri petaling sejak anak a lg...mungkin pada awalnya beliau agak kecewa kot tengok cutting mcm kapal selam, tapi akhirnya beliau berpuas hati gak kot...insyaALLAH....TAHNIAH DER....


# bapak ara husin 2000 (dah berpindah reban) + induk husin 2000
Lihat pada ara ini....sungguh berbeza cuttingnyer pada alam remaja dan pada alam muda....



# ular sawa + induk submarine bloodline
Apa pendapat anda tentang kuning ni pulak?


SAYA BARU JE MENERIMA 4 MMS DARI RAKAN SAYA DAN PADA MULANYA AGAK TERKEJUT MELIHAT TRANSFORMASI INI.....TAPI ITULAH DUNIA SERAMA, ADA KALANYA SUNGGUH MEMENINGKAN DAN PENUH DENGAN TANDA TANYA.... INILAH YG DIKATAKAN KESENIAN DAN KEHALUSAN SERAMA...BERSAMA KITA MENJAGA WARISAN YG TIADA GALANG GANTINYA INI.....OK DER?

1 comment:

  1. salam pandangan saya serama bro cntik dan ada cutting yang menarik ..saya agak tertarik dengan ayam kuning tu..kalau lah dapat anaknya nanti apa kata dijual pada saya,itu pun kalau sudi.....

    ReplyDelete